انتخاب تلورانس مناسب بر اساس قطر واقعی کانال اسپیرال ، تسلط کافی به دانش هندسه احجام و حل ریاضی منحنی تقاطع آنها ، به موازات مهارت و  تجربه ساخت موجب ارائه ی اتصالاتی با کیفیت بی نظیر می شود. نظر به اهمیت آب بندی سیستم های کانال کشی و احتراز از افت فشار ، اتصالات تماماً در واحد مهندسی طراحی و ساخته می شوند. سایر قطعات و لوازم مورد نیاز نصب از جمله تسمه کانال ، فلنج ، رابط ، آویز و یا زیر سازی نصب کانال جزو قطعات تکمیلی می باشد که بنا بر آنالیز نقشه و یا درخواست مشتری ساخته و عرضه می شود. 

ما قبل از این نوشتیم که کانال اسپیرال گرد باید اولین انتخاب شما برای سیستم کانال کشی HVAC بام باشد. کانال اسپیرال گرد باعث کم شدن تجمع برف و سریعتر شدن روان آب باران در مقایسه با کانال اسپیرال مستطیل می شود. مهمترین عامل در اکثر کشورها روال بر این است که کانال اسپیرال گرد باید فقط در مقابل 40 درصد از نیروی باد مقاومت کند که باید یک کانال مستطیل شکل برای آن ساخته و طراحی شود. اما مزایای کانال مارپیچ گرد بیشتر از آن چیزی است که فکرشو میکردید. آیا می دانستید استفاده از کانال اسپیرال میتواند تعداد کانال های مورد نیاز شما را کاهش دهد و همچنین سایز ساختاری لازم را کاهش دهد؟ احتمالاً توصیه هایی را بدست آورده اید که به شما می گویند 8 تا 10 سانت و 12 سانت یا بیشتر برای کانال اسپیرال دور استفاده می کند. دلیلی برای تفاوت این دو وجود دارد. قسمت کانال اسپیرال به عنوان "یک پرتو باکس از مقاومت بسیار زیادی توصیف شده است". کانال اسپیرال گرد یک پرتوی قوی تر از پروفایل های مربع یا مستطیل با همان ابعاد و ضخامت بوجود می آورند. اما یک نکته ای که در بسیاری از موراد نادیده گرفته می شود. ضعیف ترین جنبه آن "پرتوی بخش جعبه" اتصالات بین بخش ها است. روش های اتصالات ممکن است از چند پیچ ​​تا فلنج های جوش داده شده و پیچیده باشد. هیچ تحقیق جامع وجود ندارد که فاصله پشتیبانی را برای هر ترکیبی از اندازه کانال ، شکل ، اندازه گیری و روش اتصال ایجاد کند. اما "عقل سلیم" اساسی در پشت این توصیه‌ها بسیار ساده است: بیش از دو اتصالات کانال اسپیرال بین تکیه گاهها نداشته باشید. این امر توصیه‌ی 8 تا 10 متری را در هنگام نصب اتصالات 4 و 5 متر کانال مستطیلی نشان می دهد. و کانال اسپیرال به طور معمول در 10 طول و بیشتر تهیه می شود. اتصالات بیشتر برابر با پشتیبانی و هماهنگی بیشتر است. مهمترین عامل دیگر وزن است. کانال اسپیرال گرد به طور کلی 30 درصد وزن کمتری نسبت به کانالهای مستطیلی دارند. از آنجا که گرانش اولین نیرویی است که شما باید در یک سیستم پشتیبانی سقف طراحی کنید ، می توانید ببینید که مجرای سبک تر در چه مواردی مطلوب خواهد بود. . مشاهده شده است که برخی از مهندسان تلاش می کنند که آنها را در نقشه بکار گیرند ، اما بیشتر مشاغل آنها را به اختیار پیمانکار پروژه می گذارد. خوشبختانه ، برخی از قوانین وجود دارد. و اگر آنها را دنبال کرده و این مراحل را به ترتیب انجام دهید ، باید یک سیستم پشتیبانی از کانال اسپیرال و اتصالات داشته باشید که برای مطابقت با "استاندارد صنعت" کاملاً تعریف شده کافی باشد. در صورت داشتن ملاحظات بادی و لرزه ای ، الزامات دیگری نیز وجود خواهد داشت.

کانال اسپیرال ایران گالوانیزه چگونه ساخته می شود ؟

ورق های گالوانیزه به شکل دورانی دور لوله یا کانال قرار میگیرد دارای برجستگی هایی به جهت استحکام بالا تولید می شود.
ورق های دوخته شده و نوارهای فلزی به صورت مارپیچی بر روی آن قرار میگیرد که بصورت رولفروم به شکل نر و ماده می شوند و فرم گرفته و پرس می شود.
کانال اسپیرال گالوانیزه در سیستم های گرمایش و سرمایش برای جابجایی هوا و گرد و خاک و مواد زائد و سیستم شوتینگ زباله نیز استفاده می شود. به دلیل حجم کم، ضخامت پایین و مقاوم در برابر ضربه جانشین خوبی برای لوله های سیمانی ساختمان و ساخت و ساز می باشد که دارای تأییدیه سازمان نظام مهندسی می باشد. نوع دیگری از کانال اسپیرال گالوانیزه بصورت استوانه و بیضی می تواند به عنوان روکش یا داکت(duct) در عملیات های ساختمانی و سازه های بتنی در پارکینگ طبقاتی، آپارتمان و مخزن های بتنی استفاده می شود مثل استیل.


از نظر تنوع شامل :

1. بصورت شبکه شبکه که بیشتر برای تصفیه گاز و سوخت و روغن و پالایشگاه و نیروگاه و روغن استفاده می شود و همچنین در صنعت خودروسازی نیز استفاده می شود.
2. نوع دیگری دو جداره می باشد که برای عایق صوتی و حرارتی استفاده می شود که به صورت دو لایه بوده در بین ورقه ها پشم شیشه قرارمی گیرد و باعث کاهش سر و صدا و مصرف انرژی می شود.
​​​​​​​

مزایا و خصوصیات کانال اسپیرال گالوانیزه شامل :

1. در مقایسه با گرد استحکام و قدرت بیشتری به جهت دارا بودن طول پایین تر و در مقایسه چهارگوش صدا و افت فشار پایینی دارا می باشد. 

2. دارای ضرافت و زیبایی بیشتری می باشد و برای پروژه های با طراحی اکسپوز هست

گاهی اوقات به دلیل تغییر در مسیر کانال کشی و تبدیل مقطع کانال جریان هوا از تبدیل و اتصال ها استفاده می شود. برای برقراری اتصال دقیق و خوب قطعات با هم، با توجه به تلرانس دقیق کانال کشی ، این کار انجام می شود. اتصالات در انواع فلنج، گسکت دار و داخل کانالی در انواع مختلف گالوانیزه، آلومینیوم و استیل وبنا به درخواست مشتری در سایزها و قطر های مختلف تولید میگردد. بهترین نوع مدل گسکت دار بهترین و مفیدترین کانال می باشد.
شرکت اسپیرال ایران که در زمینه تولید کانال اسپیرال گالوانیزه و زانوئی 45 درجه و 30 درجه و 90 درجه و اتصالات و تبدیل های سه راهی و چهار راهی یکی از قدیمی ترین و باسابقه ترین شرکت های تولیدی است. 

کانال اسپیرال بلند

​حرفه ساختمانی و ساخت و ساز همیشه در مسیر رشد و تکامل است و همواره در فکر استفاده از بهترین و پیشرفته ترین و آپدیت ترین امکانات و وسایل است. با توجه به دستگاه های نظارتی که همیشه به صورت همیشگی به نظارت پروژه هایی که در آن استفاده شده است می پردازند همین مسئله توفیق اجباری جهت بهتر شده استفاده از وسایل بهتر در استفاده می شود. که همواره مورد حمایت و رضایتمندی اکثر مشتریان خود بوده است.
​​​​​​​درگذشته کانال چهارگوش استفاده می شد که امروزه کانال اسپیرال مورد استفاده پیمانکاران و استفاده کنندگان رسید. کانال چهارگوش کارایی و استفاده کمتری نسبت به  آن دارد. 

ساخت و نصب کانال اسپیرال و هواساز
نمونه ای از نصب کانال هوا ساز برای پروژه

طریقه نصب کانال اسپیرال :

سیستم کانال اسپیرال یک سیستم اثبات شده از درز مارپیچ است اتصالات سریع و اتصالات را با کمک مهندسین شرکت اسپیرال ایران واشر لاستیکی واشر محکم و دائمی را تضمین می کند اتصال بین اجزای سیستم کانال اسپیرال.  مواردی مانند 1250 میلی متر سیستم SPIRAL الزامات کلاس سفت را برآورده می کند همانطور که در PN-EN 12237 تعریف شده است استاندارد واشر لاستیکی باکیفیت و کارآمد نصب سیستم کانال کشی را آسان و در نتیجه سریع انجام دهید. با ضمانت تولیدی شرکت اسپیرال ایران ارائه میگردد. چه زمانی سیستم کانال اسپیرال نصب شده ، هوای طولانی را تضمین می کند سفتی ، و نیازی به آب بندی بیشتر ندارد. 

قبل از نصب کانال باید تمیز باشد. برش کانال مجاری باید با دقت و با زاویه مناسب بریده شود ، و سپس لبه ها را باید از تراش ها پاک کنید. نصب اتصالات  مطمئن شوید که مجاری و اتصالات آسیب نبینند. توجه خاصی به واشر کنید.  اتصالات را تا انتهای قطعه به داخل کانال بکشید. با روشن کردن مؤلفه ، قرار دادن آن راحت تر خواهید بود آن را در جای خود  اتصالات را با استفاده از پیچ های فلزی یا پرچ هواپیما. به منظور به درستی برابر تا به رعایت ترتیب ورق مونتاژ پیچ های فلزی یا میخ پرچ. توصیه می شود که نصب پیچ و مهره های فلزی بر روی صلیب.  در زیر ضخامت های پیشنهادی هواپیما ذکر شده است پیچ و مهره های فلزی: پیچ های فلزی را به طور مساوی در کل قرار دهید با اطمینان از آسیب دیدن واشر ، یعنی قرار دادن آنها 10 میلی متر از لبه مجرای و توقف نهایی مؤلفه اگر نصب ناموفق باشد ، هر سوراخ های پرچ یا پیچ باید مهر و موم شود.


لوله مارپیچی ترکیبی از هنر و مهندسی است. ساخت قفل مارپیچ منجر به حداکثر استحکام و استحکام کانال اسپیرال و در ضمن به حداقل رساندن نشت می شود. دیواره صاف داخل کانال اسپیرال از بین رفتن اصطکاک را به حداقل می رساند در حالی که درزهای قفل روی دیواره خارجی ظاهری جذاب در هنگام مواجهه کانال ایجاد می کند. کانال اسپیرال مارپیچی در فولاد ضدزنگ گالوانیزه ، آلومینیومی و 304/316 در قطر 4 تا 100 است.



​​​​​​​

مشخصات مواد :

کانال اسپیرال شامل اتصالات کانال و لوازم جانبی می باشد ساخته شده از ورق گالوانیزه.​​​​​​​ 
استانداردهای ساختگی کلیه کانال ها در اندازه های مختلف ، قطعات تبدیل و اتصالات مربوط به آنها با استفاده از دستگاه های CNC تولید می شوند.​​​​​​​ 
دقت ابعاد کانال ، اندازه های شکاف و محل شکاف در خط تاشو توسط مهندسین تأیید شده و با استفاده از برش های CNC (دستگاه های برش پلاسما).  لبه های کانال ساخته میشود. قفل سازنده ها ، فلنج و غلطک برای روشن کردن لبه های کانال استفاده می شود.  کلیه اتصالات و پیچ و مهره ، واشر و تقویت کننده با کانال اسپیرال گنجانده شده است.  کانال اسپیرال و اتصالات مورد نیاز مشتریان در اندازه و ابعاد موجود است.

دستگاه کانال ساز ساخت کانال اسپیرال 20 اینچ
کانال اسپیرال - اسپیرال ایران
کانال اسپیرال قطر بزرگ

​کانال اسپیرال ایران گالوانیزه

​به ‌جرات می ‌توان گفت که کانال اسپیرال ایران گالوانیزه در بین انواع کانال ‌های با مقطع گرد، جزو پرکاربردترین ‌ها است. این کانال‌ ها جنس‌ های مختلف داشته و در انواع قطرهای متنوع ساخته و عرضه می‌ شوند. قطر این کانال‌ ها معمولاً از 100 تا 2500 میلیمتر متغیر بوده و طول کانال اسپیرال گالوانیزه از ۵/۰ تا ۶ متر است، ولی معمولاً طبق استاندارد 3 متر تولید می‌ شود. سطح داخلی این کانال‌ ها صاف بوده، بنابراین اصطکاک و به ‌تبع آن میزان تلفات اصطکاکی کاهش می‌ یابد اما سطح خارجی کانال ‌ها دارای خطوط اتصال برجسته (دنده‌ دار) است. این محصولات برای عبور دادن جریان هوا در مکان ‌های مختلف استفاده می ‌شوند.

محصولات شرکت اسپیرال ایران 

اتصالات تبدیل
اتصال زانوئی 60 درجه 6 تکه
جهت دیدن محصولات اینجا کلیک کنید
کانال اسپیرال و اتصالات
اتصالات کانال گالوانیزه

​​spiraliran.com

​​spiraliran.com

جهت دیدن پروژه ها اینجا کلیک کنید

پروژه های شرکت اسپیرال ایران

​​پروژه سالن تحقیقات ایران خودرو تهران

کانال اسپیرال ایران گالوانیزه

کانال اسپیرال ایران گالوانیزه

کانال اسپیرال ایران گالوانیزه

کانال اسپیرال ایران گالوانیزه

spiraliran.com

جهت دیدن تصاویر بیشتر کلیک کنید

کانال اسپیرال ایران گالوانیزه

کانال اسپیرال ایران گالوانیزه

کانال اسپیرال ایران گالوانیزه

کانال اسپیرال ایران گالوانیزه

کانال اسپیرال ایران گالوانیزه

کانال اسپیرال ایران گالوانیزه

​​spiraliran.com

​​spiraliran.com

​​spiraliran.com

​​spiraliran.com

​​spiraliran.com

​​spiraliran.com

​​spiraliran.com

​​spiraliran.com

​​spiraliran.com

​​spiraliran.com